کاربرد رینگ لایت ها چیست | روش استفاده از این ابزار چگونه است؟

کاربرد رینگ لایت ها چیست | روش استفاده از این ابزار چگونه است؟

کاربرد رینگ لایت؛ از تولید محتوا تا آرایشگری

در عکاسی و فیلم‌برداری از تجهیزات نورپردازی مختلفی مانند فلاش یا سافت باکس استفاده می‌شود. با این حال کاربرد این تجهیزات تنها به استودیوهای عکاسی و استفاده تخصصی محدود می‌شود. یکی از مدرن‌ترین و کاربردی‌ترین انواع تجهیزات نورپردازی، رینگ لایت است که نه‌تنها در عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای کاربرد دارد، بلکه می‌توان از آن در سالن‌های زیبایی برای تولید محتوا یا انجام دقیق آرایش روی صورت استفاده کرد. به علت تنوع بالای کاربرد رینگ لایت، این تجهیز توانسته به یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات نورپردازی بازار تبدیل شود. در این مطلب از فلاشیران انواع کاربرد رینگ لایت را در عکاسی، فیلم‌برداری و زمینه زیبایی بررسی می‌کنیم.

رینگ لایت؛ یک تجهیز نورپردازی مدرن

نورپردازی در عکاسی و فیلم‌برداری اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که یکی از پارامترهای یک عکس یا فیلم حرفه‌ای، نورپردازی خوب است. به همین خاطر تجهیز مورد استفاده در نورپردازی باید بتواند نور مناسب سوژه را در نرم‌ترین حالت تامین کند. همچنین بتوان از تجهیز مورد نظر در کنار انواع دوربین عکاسی، فیلم‌برداری و یا گوشی‌های هوشمند برای تصویربرداری استفاده کرد. قابلیت کاربری آسان و تنظیم شدت و رنگ نور نیز از پارامترهای مهم یک تجهیز نورپردازی حرفه‌ای به‌شمار می‌آیند. باید گفت که رینگ لایت به‌عنوان یک تجهیز نورپردازی مدرن، از تمام این ویژگی‌ها برخوردار است. به همین خاطر، رینگ لایت‌ها طی سال‌های اخیر توانسته‌اند فروش بسیار بالایی داشته باشند.

رینگ لایت درواقع یک حلقه نورانی می‌باشد که در آن از چندین رشته نور ال‌ای‌دی برای تامین روشنایی استفاده شده است. بسته به مدل رینگ لایت، تعداد ال‌ای‌دی‌های مورد استفاده در آن می‌تواند کم یا زیاد شود. همچنین روی این نوارهای ال‌ای‌دی یک لایه دیفیوزر برای شکست نور تعبیه شده است تا نورپردازی سوژه‌ها با یک نور یکدست و نرم انجام شود. با توجه به ویژگی نورهای ال‌ای‌دی، می‌توان نور رینگ لایت‌ها را از نظر شدت و دما تنظیم کرد. یعنی شما می‌توانید نوری کاملا گرم یا سرد روی سوژه خود بتابانید. همچنین شدت نور رینگ لایت‌ها نیز با دیمرهای تعبیه شده روی آن‌ها قابل تنظیم است.

رینگ لایت؛ یک تجهیز نورپردازی مدرن

کاربرد رینگ لایت چیست؟

بعد از آشنایی با رینگ لایت، نوبت آن است که به سراغ معرفی کاربرد این تجهیز برویم. در ابتدا باید گفت که برای استفاده از رینگ لایت در زمینه‌های مختلف هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید بسته به خلاقیت خود از این تجهیز برای نورپردازی هر نوع سوژه‌ای استفاده کنید. به همین خاطر مشخص کردن کاربرد دقیق رینگ لایت بسیار دشوار است. هرچند که از این تجهیز در زمینه‌های مختلفی مانند عکاسی، تولید محتوا و فیلم‌برداری استفاده می‌شود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

استفاده از رینگ لایت در عکاسی

اگر تا به حال از چهره خود یا دوستانتان عکاسی کرده باشید، حتما می‌دانید که نور مناسب می‌تواند نتیجه عکاسی شما را متحول کند. به همین خاطر می‌توان گفت که کاربرد رینگ لایت در عکاسی بسیار مناسب خواهد بود. شما با استفاده از این تجهیزات می‌توانید زیباترین و خاص‌ترین تصاویر را از سوژه‌های مختلف ثبت کنید. البته باید گفت که بسته به سبک عکاسی، کاربرد رینگ لایت و روش استفاده از آن نیز می‌تواند متفاوت باشد. به همین خاطر در ادامه با کاربرد رینگ لایت در سبک‌های مختلف عکاسی آشنا می‌شویم:

  • پرتره‌گرافی: یکی از اصلی‌ترین کاربردهای رینگ لایت مربوط به عکاسی پرتره است. شما با استفاده از این تجهیز می‌توانید زیباترین تصاویر پرتره را از خود یا دوستانتان ثبت کنید
  • عکاسی از محصول یا عکاسی تبلیغاتی: کاربرد رینگ لایت در عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی از محصول به دلیل پرتاب نور ملایم و قابل تنظیم بی‌نظیر است. شما با استفاده از این تجهیزات نورپردازی می‌توانید برای فروشگاه‌های اینترنتی از محصولاتتان عکاسی کنید. درواقع رینگ لایت جایگزینی مقرون‌به‌صرفه برای تجهیزات نورپردازی مانند فلاش‌های استودیویی یا سافت باکس‌ها است
  • کاربرد رینگ لایت در ماکروگرافی: با توجه به نور ملایم و یکدست رینگ لایت، این تجهیز در نورپردازی سوژه‌ها در سبک ماکروگرافی نیز کاربرد دارد. شما با استفاده از رینگ لایت و یک دوربین عکاسی یا موبایل می‌توانید خاص‌ترین تصاویر ماکرو را از سوژه‌های مختلف ثبت کنید
  • عکاسی مدلینگ: در عکاسی مدلینگ عکاس باید انواع تصاویر پرتره یا قدی را از سوژه خود ثبت کند. برای مثال مدل‌های لوازم آرایشی باید پرتره‌های مختلفی داشته باشند. در نتیجه می‌توان گفت که رینگ لایت در این سبک عکاسی نیز کاربرد دارد و می‌تواند ابزاری بسیار مفید برای عکاسان فعال در سبک مدلینگ باشد
  • سلفی: با استفاده از رینگ لایت می‌توان خاص‌ترین و باکیفیت‌ترین تصاویر سلفی را ثبت کرد

کاربرد رینگ لایت در فیلم‌برداری و تولید محتوای ویدیویی

کاربرد رینگ لایت در فیلم‌برداری و تولید محتوای ویدیویی

برای فیلم‌برداری نیز شما به نور مناسب نیاز دارید تا تصاویر حرفه‌ای از سوژه خود ثبت کنید. به همین خاطر رینگ لایت در فیلم‌برداری نیز کاربرد دارد. اما باید گفت که در فیلم‌برداری با رینگ لایت، عموما سوژه خود شما هستید. رینگ لایت ابزاری فوق‌العاده برای نورپردازی در هنگام ثبت ویدیوهای سلفی است. تفاوتی ندارد که هدف شما از فیلم‌برداری سلفی چیست، در هر صورت رینگ لایت می‌تواند به‌خوبی صورت شما را نورپردازی کند تا ویدیوهای شما کیفیت بالایی داشته باشند. برای مثال با استفاده از رینگ لایت می‌توان ویدیوهای سلفی برای تولید ولاگ‌های شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب یا اینستاگرام را ضبط کرد.

کاربرد رینگ لایت در سالن‌های زیبایی زنانه برای میکاپ آرتیست‌ها

استفاده از رینگ لایت در سالن‌های زیبایی زنانه و حتی مردانه نیز بسیار رایج شده است. درواقع می‌تواند گفت که کاربرد رینگ لایت در این سالن‌ها از اصلی‌ترین کاربردهای این تجهیز نورپردازی به‌شمار می‌آید. به‌طور کلی آرایشگران با دو هدف از رینگ لایت سالنی استفاده می‌کنند. در مرحله اول رینگ لایت در سالن‌های زیبایی می‌تواند به‌خوبی پوست مشتریان را روشن کند بدون این که تاثیر منفی روی رنگ پوست آن‌ها بگذارد. همچنین برای کاشت ناخن یا روش‌های دیگر زیبایی نیز می‌توان از رینگ لایت برای تامین روشنایی استفاده کرد. با توجه به امکان تنظیم شدت و رنگ نور، چشم آرایشگر و مشتری با استفاده از رینگ لایت خسته نمی‌شود.

کاربرد رینگ لایت در سالن‌های زیبایی زنانه برای میکاپ آرتیست‌ها

دلیل دیگر استفاده از رینگ لایت در زمینه آرایش، ضبط ویدیوهای آموزشی توسط میکاپ آرتیست‌ها است. تقریبا در تمام ویدیوهای آموزشی میکاپ آرتیست‌های مطرح شما می‌توانید کاربرد رینگ لایت در این سبک ویدیوها را به‌صورت واضح مشاهده کنید.

چرا دختران از رینگ لایت استفاده می‌کنند؟

طی سال‌های اخیر استفاده دختران از رینگ لایت برای انجام آرایش بسیار رایج شده است. احتمالا برای شما این سوال وجود دارد که چرا رینگ لایت در میان دختران بسیار محبوب شده و آن‌ها از این تجهیز نورپردازی استفاده زیادی می‌کنند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رینگ لایت‌ها می‌توانند جزئیات پوست صورت را پررنگ کنند و همچنین رنگ پوست را به شکلی واقعی نشان دهند. همچنین استفاده از رینگ لایت‌ها نیز بسیار آسان است و شما برای استفاده از آن‌ها برای نورپردازی به هیچ وسیله جانبی دیگری نیاز نخواهید داشت. دوربین یا گوشی موبایل به‌آسانی روی آن نصب می‌شود و دختران می‌توانند در هنگام آرایش یا تولید محتوای آموزشی از این تجهیزات نورپردازی استفاده کنند.

چرا دختران از رینگ لایت استفاده می‌کنند؟

فاصله مناسب رینگ لایت از صورت چقدر است؟

حال که با کاربرد بسیار گسترده رینگ لایت در عکاسی، فیلم‌برداری و فرایندهای زیبایی آشنا شدید، باید بدانید که استفاده از این تجهیز نورپردازی فرایند به‌خصوصی دارد. برای مثال فاصله صورت از رینگ لایت برای عکاسی و فیلم‌برداری حداقل باید 50 الی 90 سانتی‌متر باشد. چرا که نزدیک شدن بیش از اندازه به رینگ لایت باعث می‌شود که نور شدیدی روی صورت شما تابیده شده و سایه‌های زیادی روی صورت شما ایجاد شوند. از طرف دیگر تنظیمات وایت بالانس دوربین شما نیز باید مطابق با درجه دمای نور رینگ لایت باشد تا رنگ پوست شما مصنوعی و نامناسب نشود.

 یک رینگ لایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر برای عکاسی، فیلم‌برداری یا تولید محتوا به خرید رینگ لایت نیاز دارید، باید بدانید که یک رینگ لایت خوب باید قابلیت تنظیم شدت و دمای نور داشته باشد. چرا که بسته به رنگ پوست و شرایط نوری محیط، شما به شدت و دمای نور متفاوتی نیاز خواهید داشت. همچنین اگر در محیط‌های مختلف فیلم‌برداری یا عکاسی می‌کنید، خرید رینگ لایت‌هایی با پشتیبانی از باتری گزینه‌ای مناسب برای شما به‌شمار می‌آید. برخی رینگ لایت‌ها با سه‌پایه عرضه می‌شوند که قیمت بالاتری دارند اما با خرید آن‌ها دیگر به تهیه جداگانه سه‌پایه نیاز نخواهید داشت. همچنین اگر یک میکاپ آرتیست هستید، برخی رینگ لایت‌ها با آینه مخصوص عرضه می‌شوند که در هنگام انجام آرایش بسیار مفید خواهد بود.

یک رینگ لایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین رینگ لایت‌های بازار را از فلاشیران بخرید

رینگ لایت را می‌توان مدرن‌ترین تجهیزات نورپردازی دانست که ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی مانند کاربری آسان، نورپردازی بسیار نرم و قیمت مناسب دارد. تفاوتی ندارد که شما با دوربین عکاسی، فیلم‌برداری یا کوشی موبایل قصد فیلم‌برداری یا عکاسی از سوژه خود را دارید، در هر صورت رینگ لایت ابزاری بسیار کارآمد برای شما خواهد بود. در کنار این ویژگی‌ها، کاربرد رینگ لایت در سالن‌های زیبایی خانم‌ها نیز باعث شده است که خانم‌های بسیاری از این تجهیز نورپردازی برای افزایش دقت فرایند آرایش خود استفاده کنند.

اگر شما هم قصد استفاده از رینگ لایت برای کاربردهایی مانند تولید محتوا، عکاسی و یا روشنایی صورت خود در هنگام آرایش را دارید، می‌توانید بهترین رینگ لایت‌های بازار را از فروشگاه فلاشیران خریداری کنید. شما بسته به بودجه خود می‌توانید مدل‌های مختلف رینگ لایت را از فروشگاه ما بدون نیاز به مراجعه حضوری و به‌صورت اینترنتی بخرید.

ارسال دیدگاه