حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی کدام تجهیزات هستند؟

حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی کدام تجهیزات هستند؟

حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی حرفه‌ای

عکاسی یک هنر، مهارت و حرفه جذاب است و در حال حاضر افراد زیادی قصد فعالیت در این زمینه را دارند. با این حال بسیاری از علاقمندان عکاسی نمی‌دانند که برای برای ورود به این حرفه به چه تجهیزاتی نیاز دارند و هر تجهیز چه وظیفه‌ای را بر عهده دارد. از جمله حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی می‌توان به کامپیوتر، دوربین، انواع لنزها، فضای مناسب برای نورپردازی، منبع نور، استند نو و چتر و بک‌گراند اشاره کرد. هرکدام از این تجهیزات دارای مدل‌های مختلفی هستند که شما باید متناسب با نیاز خود مدل دلخواه را خریداری کنید. اگر قصد آشنایی با هرکدام از این تجهیزات را دارید، توصیه می‌کنیم این مطلب از مجموعه فلاشیران را از دست ندهید.

چرا یک عکاس حرفه‌ای به تجهیزات مختلف نیاز دارد؟

در گذشته موضوع عکاسی حرفه‌ای چندان مطرح نبود و کمتر کسی به سراغ آن می‌رفت. اما در حال حاضر، هر تلفن همراه دارای بیش از دو دوربین است که با داشتن آن‌ها می‌توانید به راحتی انواع عکس‌های زیبا را ثبت کنید. اما یک عکاسی حرفه‌ای، به تجهیزات خاصی برای عکس‌برداری مناسب نیاز دارد. هرکدام از این تجهیزات می‌توانند شرایط و محیط عکس‌برداری را به شرایط آرمانی نزدیک‌تر کنند و همین باعث افزایش جذابیت عکس ثبت شده می‌شود.

همیشه قرار نیست زمانی که عکاس می‌خواهد عکسی را ثبت کند، فضای عکاسی به شرایط آرمانی نزدیک باشد. این در حالی است که می‌توان از تجهیزاتی استفاده کرد تا به این شرایط نزدیک‌تر شد. به‌عنوان‌مثال، ممکن است در زمان عکاسی شرایط نور چندان مناسب نباشد و سوژه تاریک باشد. اما با کمک یک منبع نور مناسب می‌توان به راحتی این مشکل را رفع کرد.

حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی چه مواردی هستند؟

تجهیزات مختلفی در حال حاضر برای عکاسی ارائه شده‌اند که برخی از آن‌ها برای عکاسی‌های بسیار حرفه‌ای هستند و قیمت بالایی هم دارند. اما قرار نیست برای تبدیل شدن به یک عکاس، از همان ابتدا ابزارهای مختلفی را در اختیار داشته باشید. بلکه داشتن تنها چند تجهیز برای شروع فعالیت هم گزینه مناسبی است. در ادامه با حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی آشنا می‌شویم.

کامپیوتر؛ مهم‌ترین ابزاری که برای عکاسی به آن نیاز دارید

کامپیوتر؛ مهم‌ترین ابزاری که برای عکاسی به آن نیاز دارید

آیا قصد راه‌اندازی کسب‌وکار عکاسی دارید؟ کامپیوتر یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که به آن نیاز خواهید داشت. همه می‌دانیم که پایه عکاسی مربوط به دوربین و لنزهای آن می‌شود، اما کامپیوتر دستگاهی است که با کمک آن می‌توانید عکس‌ها را ویرایش کرده و به شرایط آرمانی خود نزدیک‌تر کنید. در نتیجه، توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان نیاز به کامپیوتر را دست کم نگیرید.

در کنار کامپیوتر، شما به یک مانیتور خوب هم نیاز دارید. به دلیل اینکه شما یک عکاس هستید و باید رنگ‌ها را به فاز طبیعی خود نزدیک کنید، بهتر است حتما مانیتوری را در اختیار داشته باشید که بتواند بالاترین کیفیت تصویر را داشته باشد و رنگ‌ها را به طبیعی‌ترین شکل ممکنه نشان دهد. برای عکاسی، بهتر است مانیتورهایی را انتخاب کنید که کالیبراسیون بهتری دارد. این‌گونه چه از نظر کیفیت تصویر و چه از نظر درجه‌بندی رنگ، مانیتوری عالی را در اختیار خواهید داشت.

فلاش دوربین عکاسی

فلاش دوربین در لیست حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی قرار می‌گیرد. البته باید بگوییم که فلاش یا SpeedLight یکی از گران‌ترین اقلام این لیست است که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن گذر کرد. این تجهیز در مواقعی که دوربین DSLR دارید، بیشترین کاربرد را دارد. فلاش می‌تواند مستقیما به دوربین متصل شود یا می‌توان آن را به پایه نور وصل کرد.

اسپیدلایت‌هایی که در حال حاضر وجود دارند، به شما این امکان را می‌دهند تا قدرت آن‌ها را افزایش یا کاهش دهید. در نتیجه، می‌توانید در هر شرایط نورپردازی، فلاشی مناسب را در اختیار داشته باشید که می‌تواند عکس را به شرایط نورپردازی آرمانی نزدیک‌تر کند.

فلاش دوربین در لیست حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی قرار می‌گیرد

توجه داشته باشید که اسپیدلایت‌ها یا فلاش‌های اکسترنال دارای مدل‌های مختلفی هستند و برخی از آن‌ها مخصوص بعضی دوربین‌ها ساخته می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، اسپیدلایت‌های 320EX و 430EX II مخصوص دوربین‌های DSLR کانن هستند.

نکته مهم درباره استفاده از اسپیدلایت وجود دارد که برخی دوربین‌های جدید مانند کانن 7D در حال حاضر می‌توانند به عنوان فلاش عمل کنند. در نتیجه، اگر دوربین شما هم از این قابلیت برخوردار است، دیگر نیازی به خرید جداگانه اسپیدلایت نخواهید داشت.

دوربین مناسب برای عکاسی

در لیست حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی، دوربین عکاسی مناسب وجود دارد. در حال حاضر تعداد زیادی از انواع دوربین عکاسی در بازار موجود است که شما باید متناسب با نیاز خود این دوربین‌ها را خریداری کنید. برای خرید دوربین، باید به سراغ مدلی بروید که بتواند حداقل نیاز اولیه شما را از عکاسی نیمه‌حرفه‌ای برآورده کند.

درست است که عکاسان حرفه‌ای نیاز به دوربین‌های با رزولوشن بالا با امکانات مختلف مانند Light crop Frame دارند، اما برای شروع، لازم نیست حتما به سراغ خرید این مدل دوربین‌های گران‌قیمت بروید. بلکه تنها کافی است تجهیزی را خریداری کنید که آن ویژگی‌های دلخواه شما را داشته باشد.

انواع لنزهای مخصوص عکاسی

برای عکاسی نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای، تنها داشتن یک دوربین کافی نیست. بلکه باید لنز‌هایی را در اختیار داشته باشید که بتوانند ضعف‌های دوربین را در شرایط مختلف برطرف کنند و کیفیت عکاسی را افزایش دهند. لنز‌های دوربین عکاسی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، هرکدام دارای کاربرد و امکانات خاص خود هستند. به همین خاطر، باید به سراغ لنزی بروید که مخصوص نیاز شما باشد.

انواع لنزهای مخصوص عکاسی

استفاده از منبع نور

یکی از حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی که هر عکاسی به آن نیاز دارد، استفاده از منبع نور است. برای داشتن یک منبع نور ساده و مناسب،‌ می‌توانید یک دو پایه نور خریداری کنید و با کمک آن، منبع نور دلخواه خود را بسازید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این منبع نور امکان استفاده در محیط بیرون را ندارد. شما می‌توانید انواع تجهیزات نورپردازی باکیفیت و کاربردی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

استند نور و چتر

به دنبال یک منبع نور ارزان‌قیمت و کاربردی هستید، چتر عکاسی می‌تواند گزینه مناسب برای شما باشد. البته برای استفاده از آن نیاز به یک استند نور دارید که می‌توانید مدل‌های مختلفی از آن را در بازار و از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

به دنبال یک منبع نور ارزان‌قیمت و کاربردی هستید، چتر عکاسی می‌تواند گزینه مناسب برای شما باشد

بک‌گراند یا پس‌زمینه

از جمله حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی می‌توان به پس‌زمینه یا بک گراند عکاسی اشاره کرد که هر عکاسی آتلیه‌ای به آن نیاز دارد. پس‌زمینه می‌تواند ظاهری تمیز و ثابت را برای تصاویر ایجاد کند و این باعث می‌شود که در ادیت عکس‌ها، سختی کمتری داشته باشید.

در حال حاضر، انواع بک‌گراند عکاسی در بازار و فروشگاه‌های آنلاین وجود دارند که شما می‌توانید متناسب با سلیقه، بودجه و نیاز خود آن‌ها را خریداری کنید. از جمله انواع پس‌زمینه می‌توان به موسلین، بوم، کاغذ بدون درز، پنبه و ملحفه کهنه اشاره کرد.

برای راه‌اندازی کسب‌وکار عکاسی بهتر است ابتدا از پس‌زمینه‌های با رنگ استفاده کنید. مشکی، قهوه‌ای و سفید از جمله این رنگ‌ها هستند. این رنگ‌ها باعث می‌شوند که بتوانید از پس‌زمینه برای عکاسی در انواع سبک‌ها استفاده کنید. در نتیجه، برای شروع فعالیت خود به چند بک‌گراند نیاز نخواهید داشت.

برخی از تجهیزات جانبی که در عکاسی به آن‌ها نیاز دارید

برای راه‌اندازی کسب‌وکار عکاسی باید برخی تجهیزات جانبی را هم در اختیار داشته باشید. از جمله این تجهیزات می‌توان به نرم‌افزارهای مخصوص ادیت عکس مانند لایت روم، فتوشاپ و کمرا، سه‌پایه، کیف دوربین، کارتن حافظه، باتری اضافه، کیت تمیزکننده و موارد دیگر اشاره کرد.

برای اینکه بتوانید عکس‌های گرفته شده در کامپیوتر را ادیت کنید، باید به سراغ برنامه‌های مخصوص این کار بروید که فتوشاپ یکی از محبوب‌ترین و بهترین‌های آن‌ها است. این برنامه به شما امکان ادیت صفر تا صد عکس‌ها را به بهترین شکل ممکن می‌دهد.

برخی از تجهیزات جانبی که در عکاسی به آن‌ها نیاز دارید

شاید خیلی مهم به نظر نرسد، اما باید حتما یک باتری اضافه برای دوربین عکاسی خود را در اختیار داشته باشید. ممکن است در برخی مواقع، باتری دوربین در اثر استفاده زیاد یا حتی خراب شدن، تمام شود و برای کارتان با دوربین به آن نیاز داشته باشید. اینجاست که یک باتری اضافه نقش بسیار کاربردی را ایفا می‌کند و با در اختیار داشتن آن می‌توانید عکس‌های دلخواه را به راحتی ثبت کنید.

دوربین را می‌توان یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین تجهیزات عکاسی معرفی کرد که نباید هیچ‌وقت آسیب ببیند. برای سالم ماندن شیشه و لنز آن می‌توانید از کیت‌های تمیزکننده استفاده کنید. این کیت‌ها می‌توانند بدون هیچ فشار و آسیبی، شیشه و لنز دوربین را به خوبی تمیز کنند. شما می‌توانید انواع کیت تمیزکننده را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

فلاشیران؛ مرجع خرید انواع تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی

دوربین، استند نور، چتر، منبع نور، لنز، فلاش، کامپیوتر و بک‌گراند از جمله حداقل تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی هستند. شما باید متناسب با نیاز خود، تجهیزات مناسب را برای راه‌اندازی کسب و کار عکاسی خریداری کنید. فروشگاه فلاشیران این تجهیزات را در مدل‌های مختلف ارائه می‌دهد و می‌توانید آن‌ها را از طریق منوی دسته‌بندی محصولات در سایت ما مشاهده کنید. در صورت وجود مشکل در ثبت سفارش، کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند. همچنین در صورت نیاز به دریافت راهنمایی می‌توانید با بخش مشاوره تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه